Samenwerkingsovereenkomst vertrouwenscommissie Wmcz

Nieuwe mijlpaal in de zorgsector! Op dinsdag 23 april jl. hebben vijf toonaangevende organisaties binnen de zorgsector de handen ineengeslagen door de Samenwerkingsovereenkomst Vertrouwenscommissie Wmcz te ondertekenen. Branchevereniging Kleinschalige Zorg (BVKZ), Federatie Landbouw en Zorg Nederland, Branchevereniging SPOT, Branchevereniging Zorgthuisnl en Netwerk Cliënt-en-Raad Zorg (NCZ) bundelen hun krachten om een laagdrempelige Landelijke Commissie van Vertrouwenslieden te realiseren voor kleine zorgaanbieders en hun cliëntenraden.

De Vertrouwenscommissie Wmcz zal fungeren als een onafhankelijk orgaan ter ondersteuning van cliëntenraden en kleine zorgaanbieders bij geschillen en medezeggenschapskwesties. Door samen te werken aan de oprichting van deze commissie tonen de betrokken organisaties hun gezamenlijke toewijding aan het waarborgen van de rechten en belangen van cliënten en kleine zorgaanbieders.

Lees hier het volledige persbericht.